HEALTECH ZAŘÍZENÍ NA MĚŘENÍ RÁMU RAPIDLASER
Bez ohledu na to, zda jde o silniční nebo závodní motorku, geometrie a přesnost podvozku je úplný základ. RapidLaser je profesionální nástroj pro kontrolu rámu, který zjistí nesprávné nastavení podvozku a skryté poškození a nerovnosti. Jednou z největších výhod nástroje RapidLaser je, že můžete diagnostikovat motocykl bez toho, abyste odstraňovali kapotáže, což je u jiných nástrojů pro měření rámu velmi zdlouhavý a náročný proces. RapidLaser je nutné vybavení pro motoservisy, závodní týmy i prodejce ojetých motocyklů.
Jaké měření lze provádět pomocí RapidLaser?
• Kontrola vyosení zadního kola
Nesprávné zarovnání zadního kola vede k nadměrnému opotřebení zubů rozety, řetězu, ložisek kol a pneumatik.
• Kontrola vyosení/ohýbání kyvné vidlice
Stejně jako nesprávné zarovnání zadního kola, i vyosená nebo ohnutá vidlice může vést k nerovnoměrnému opotřebení komponentů pohonu i zadního kola, ale také k nepředvídatelnému vlnění podvozku. Z bezpečnostního hlediska proto nedoporučujeme jezdit na motocyklu pokud se nekontrolovatelně vlní.
• Kontrola ohýbání/zborcení hlavy řízení
Motocyklové rámy jsou náchylné na sehnutí/zkroucení v případě bouračky, ještě více při čelní srážce. Nejenže nejmenší odchylka oproti továrnímu stavu způsobí, že je motocykl nepoužitelný, je také velmi nebezpečný pro jízdu na silnici nebo trati. Poškození rámu se považuje za jednu z nejvážnějších škod na motocyklu.
• Kontrola ohnutí/zkroucení předních teleskopů
I ten nejmenší pád v malé rychlosti může způsobit sehnutí předních teleskopů a zkroucení spodního okuláru. Po každém malém pádu tedy doporučujeme kontrolu rámu, protože ohnuté přední teleskopy mohou mít velký vliv na ovladatelnost motocyklu.
• Kontrola rozvoru motocyklu
Změněn rozvor může být příznakem čelního nárazu, protože kratší rozvor se vyskytuje pouze tehdy, když se úhel řízení stane ostřejším (v případě sériové geometrie).
Popis a parametry
Jaké měření lze provádět pomocí RapidLaser?
• Kontrola vyosení zadního kola
Nesprávné zarovnání zadního kola vede k nadměrnému opotřebení zubů rozety, řetězu, ložisek kol a pneumatik.
• Kontrola vyosení/ohýbání kyvné vidlice
Stejně jako nesprávné zarovnání zadního kola, i vyosená nebo ohnutá vidlice může vést k nerovnoměrnému opotřebení komponentů pohonu i zadního kola, ale také k nepředvídatelnému vlnění podvozku. Z bezpečnostního hlediska proto nedoporučujeme jezdit na motocyklu pokud se nekontrolovatelně vlní.
• Kontrola ohýbání/zborcení hlavy řízení
Motocyklové rámy jsou náchylné na sehnutí/zkroucení v případě bouračky, ještě více při čelní srážce. Nejenže nejmenší odchylka oproti továrnímu stavu způsobí, že je motocykl nepoužitelný, je také velmi nebezpečný pro jízdu na silnici nebo trati. Poškození rámu se považuje za jednu z nejvážnějších škod na motocyklu.
• Kontrola ohnutí/zkroucení předních teleskopů
I ten nejmenší pád v malé rychlosti může způsobit sehnutí předních teleskopů a zkroucení spodního okuláru. Po každém malém pádu tedy doporučujeme kontrolu rámu, protože ohnuté přední teleskopy mohou mít velký vliv na ovladatelnost motocyklu.
• Kontrola rozvoru motocyklu
Změněn rozvor může být příznakem čelního nárazu, protože kratší rozvor se vyskytuje pouze tehdy, když se úhel řízení stane ostřejším (v případě sériové geometrie).
14 469 Kč
s DPH
Kód: RL-01
Dostupnost:
Na objednávku
-
Doprava ZDARMA nad 2 499 Kč v rámci ČR
-
Zboží SKLADEM expedujeme do 2-3 dnů.
-
Výměna velikosti ZDARMA do 30 dní